ساختمان امپایر استیت
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
ساختمان امپایر استیت
نوشته شده در چهار شنبه 14 / 1 / 1391
بازدید : 2086
نویسنده : reza shahrezaiie

امپایر استیت، ساختمانی 103 طبقه در نیویورک و سمبلی از آمریکااست. 

این ساختمان به مدت چهل سال، بلندترین ساختمان طبقاتی در دنیا بود و از سوی انجمن مهندسان عمران آمریکا، به عنوان یکی از عجایب هفتگانهی دنیای مدرن، لقب گرفته است. امپایر استیت بخشی از هویت شهر نیویورک است و در سراسر جهان، به عنوان یکی از سمبلهای آمریکا شناخته میشود.

عملیات ساختمانی امپایر استیت در ماه مارس 1930 در زمینی كه پیشتر، هتل والدورف آستوریا در آن واقع بود، آغاز شد و 14 ماه بعد اتمام یافت. این ساختمان تا پیش از آنكه برجهای دوقلو در نیویورك ساخته شوند، بلندترین برج طبقاتی دنیا به شمار میرفت.
امپایر استیت 448 متر ارتفاع دارد كه البته آخرین طبقهی آن (صد و دومین طبقه) در ارتفاع 391 متری واقع شده است. بقیهی ارتفاع این ساختمان، به آنتن تلویزیونی بالای آن مربوط میشود. كل هزینهی ساخت امپایر استیت به انضمام زمین آن، در حدود 41 میلیون دلار بوده است كه از این میزان، 24 میلیون دلار هزینهای است كه خرج سازهی ساختمان شده است.

این ساختمان، در سال 1931 (اول ماه مِی) توسط رئیسجمهور وقت آمریكا، هربرت هوور افتتاح شد. به این صورت كه، رئیسجمهور با فشار دادن دكمهای در واشنگتن، چراغهای این ساختمان را در نیویورك، روشن كرد.
امپایر استیت از این سال به بعد، به مدت چهل سال، بلندترین ساختمان طبقاتی جهان و نیویورک بود تا این که، ساختمانهای دوقلوی مرکز تجارت جهانی ساخته شدند. پس از ماجرای یازده سپتامبر، امپایر استیت دوباره لقب بلندترین ساختمان نیویورک را به خود اختصاص داد.

امپایر استیت، در سال 1986 از سوی دولت آمریكا به عنوان بخشی از میراث تاریخی و فرهنگی كشور شناخته شد و پلاك مخصوصی به همینخاطر دریافت كرد




Get Your Own Scroller
Glitter Graphics, Glitter Pics

:: موضوعات مرتبط: متفرقه , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: